کاشت ابرو چیست

منابع پزشکی و سلامتی

کاشت ابرو چیست

۵۷۹ بازديد

شاید بتوان گفت مهم‌ترین جلوه مو در زیبایی چهره مربوط به ابرو می‌باشد. تصور چهره بدون موهای سر چندان مشکل نیست اما یک صورت زیبا بدون ابرو نه تنها امری محال است بلکه تداعی کننده پیری زودرس، بیماری و مشکلات دیگر سلامتی می‌باشد. امروزه با اهمیت پیدا کردن هرچه بیشتر زیبایی‌های طبیعی و ذاتی و بدون استفاده از مواد آرایشی و مصنوعی، مواردی مانند مداد ابرو یا تاتو و هاشور ابرو، بیش از پیش در مقابل عمل کاشت ابروی طبیعی در بین بانوان جویای زیبایی رنگ ‌باخته‌اند. در ادامه به توضیح و تفسیر برخی از موارد مهم در ارتباط با عمل کاشت ابروی طبیعی می‌پردازیم.

مکانیسم کاشت ابرو چیست؟

با توجه به این که گرافت‌های مو (پیاز مو) در هر ناحیه از پوست بدن که به آن منتقل شوند، زنده مانده و رشد می‌نمایند، بنابراین پیوند موی طبیعی در هر ناحیه از پوست که نیازمند آن باشد، قابل انجام است که شاید پرکاربردترین مورد آن کاشت ابرو می‌باشد. لذا مکانیسم تمامی تکنیک‌های کاشت ابروی طبیعی برداشت موها از بانک مو ( عموما پشت سر ) و انتقال آن ها به ناحیه ابرو می باشد که بهترین و رایج‌ترین تکنیک برای این کار روش برداشت نوار یا FUT می باشد.

روش کاشت ابرو چگونه است؟

در صفحه “مراحل انجام کاشت ابرو” به‌طور مفصل به نحوه انجام این عمل پرداخته شده است اما به طور مختصر می‌توان گفت: کاشت ابروی طبیعی یا پیوند ابرو باید توسط متخصص کاشت موی طبیعی انجام گیرد چرا که تشابهات زیادی با پروسه کاشت مو دارد. روش معمول کاشت ابرو، تکنیک FUT می‌باشد که شامل برداشت موهای پشت سر به صورت یک باریکه چند سانتی‌متری و سپس جداسازی پیازهای موی آن و انتقال آن‌ها به ناحیه ابرو و کاشت در جهت مناسب و طبیعی در این ناحیه می‌باشد. برای حفظ ظاهر طبیعی ابروی کاشت شده، موها باید در قالب گرافت‌های تک تار مو منتقل و پیوند گردند. پیاز موها به دلیل ماندگاری بیشتر و جنس مرغوب‌تر از ناحیه موهای پشت سر انتخاب می‌شوند و با بخیه دو لبه ناحیه برداشت باریکه پوست به روش جراحی پلاستیک، هیچ اثری از برداشت موها و نیز کم‌پشتی در ناحیه پشت سر باقی نمی‌ماند.

افراد مناسب برای پیوند ابرو چه کسانی هستند؟

کاشت ابروی طبیعی یا پیوند ابرو جهت بهبود جلوه زیبایی ابرو در چهره که در اثر نازک شدن، جای زخم یا ریزش کامل موهای ابرو دچار مشکل شده است به کار می‌رود. همان‌طور که در مقاله علت ریزش ابرو و مژه اشاره کردیم، ریزش یا از بین رفتن ابروها ممکن است به دلیل عوامل ژنتیک، انجام تاتو یا هاشور ابرو، الکترولیز یا لیزر موها، مرتب کردن و برداشتن بیش از حد ابروها، اختلالات دکتر نواییمونی و بیماری‌های تیروئید، ضربه، سوختگی یا تصادف رخ داده باشد که در هیچ یک از این موارد محدودیتی جهت انجام کاشت ابرو وجود ندارد.

همچنین کاشت ابروی طبیعی محدودیت سنی نداشته و برای تمامی افراد چه زن و چه مرد قابل انجام است. تنها در افرادی که همه موهای سر سفید شده است و هیچ موی تیره‌ای وجود ندارد، انجام کاشت ابروی طبیعی با مشکل مواجه می‌شود.

بهترین تکنیک کاشت ابرو چیست؟

در حال حاضر کاشت ابرو به دو روش اصلی انجام می‌شود که عبارتند از:

  • روش FUT میکروگرافت (برداشت نوار)
  • روش FIT ماکروگرافت (برداشت تار به تار)

روش fut  میکروگرافت بهترین روش کاشت ابرو است چرا که با استفاده از این روش ابروهای کاشت شده دارای خواب طبیعی و تراکم بالا هستند در صورتی که در روش fit  ماکروگرافت این گونه نیست.

منبع: https://hairheadface.com/کاشت-ابرو/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.